رضوى الشربيني تسخر من "سجدة" عروس حسن شاكوش- فيديو

رضوى الشربيني تسخر من "سجدة" عروس حسن شاكوش- فيديو
رضوى الشربيني
  • رضوى الشربيني تسخر من سجدة عروس حسن شاكوش
  • عروس حسن شاكوش تُثير الجدل بسجودها في حفل الزفاف

سخرت الإعلامية المصرية رضوى الشربيني من واقعة سجود عروس الفنان المصري حسن شاكوش في حفل زفافها، وانتقدت تصرفها الذي وصفته بـ"المبالغ به".

اقرأ أيضاً رضوى الشربيني تعبر عن حزنها لرحيل والدتها بكلمات مؤثرة

رضوى الشربيني تسخر من عروس حسن شاكوش

وأشارت الشربيني خلال برنامجها، إلى أن العديدين طالبوها بالتعليق على الواقعة، مضيفةً: "هقول إيه، ست فرحانة بتعبر عن فرحتها، يمكن هي شايفة حسن شاكوش الراجل اللي تعمله الحركة دي في الفرح قدام الناس".

ولفتت رضوى الشربيني إلى أن هذه الحركة كانت تراها أثناء مباريات كرة القدم حينما يسدد اللاعب كرة في مرمى خصمه ليس في حفلات الزفاف، مُضيفة: "آخر حاجة شوفناها إن العرايس لما تبقى فرحانة أوي وسعيدة تبوس إيد جوزها أو كتفه أو تحضنه، ولكن واحدة ست تسجد في فرح شكر لربنا قدام الناس والصحفيين، مشوفتهاش الكلام ده قبل كده، ولكن كل واحد من حقه يعبر عن فرحته بالطريقة اللي تعجبه".

وطلبت الشربيني متابعتها عدم الإقدام على هذه الحركة، قائلة: "تعليقي أنا علي الواقعة بعيد عن ريم طارق أنه إزاي أنا واحدة ست هانم انزل علي ركبي ومنها على الأرض قدام الناس بفستان الفرح ميصحش، وأنا كأنثى بأقول لا، ومشكلتنا والخوف لو تحول الأمر إلى ترند، وكل واحدة نلاقي ليها صورة وهي ساجدة في الأرض بفستان الفرح بتحمد ربنا على عريسها".

وتابعت: "ياريت يا بنات متعملوش كده أبدًا، لما أجي أحمد ربنا، ربنا موجود، فإحنا نقدر نحمده طول الوقت، مش لازم أعمل سحبة مايكل دي، وأفرد دراعي وأحمده قدام الناس بالشكل ده".

أخبار ذات الصلة